2 apr. 2018

Fortsatt rivande 1-2 april 2018

 Dagens trädgårdsbild. En liten del av min lilla trädgård. 


Söndag annandag påsk. Dagens målsättning är att riva ut stenskivorna i första hand. Njuter i fulla drag av "Lilla Trädgården"
 Med kofotens hjälp kunde jag rucka loss skivan
 På ChrisAbora hittade jag lilla Miele-skönheten 45 cm bred med besticksfack upptill. 
Dagens shopping. Så nöjd!
 Så här såg kylskåpets elanslutning ut
 Synd på så fin diskmaskin, 1 år gammal men den är för bred för min köksplanering. Måste bort så jag får plats med bestickslådeskåp. Till vänster ses stenskiva på väg till grovsopen.
 Ugn och spishäll är nu av-elektricifierade. 

Så snuskigt skitigt bokom skåpen


 Ugn och spishäll borta. Attack på diskbänk!
 Gick ju fint det här. "Trädde diskbänken genom skåpet". Nästa steg - vattenledningarna!
 Stänga av vattnet och "plugga".
 Tomt. Städ-dax
 Lustigt, här limmar dom fast dörrfoder. I Sverige spikar vi fast det. 
Bort med fodret så blir kaklingen snyggare. 

Idag är det kakel-köpar-dag. Ska jag välja "spanskt mönstrat" eller diskret vitt?? 


Och så sitter jag här och fortsätter att vänta på min säng. 
Under tiden jag väntat gav jag mej på serveringsluckan. 
Ett hål i väggen från kök till rum med rulldörrar. 
Man ser en skymt av hålet till höger på bilden.  
Skivan var som det mesta här sliten och lite snuskig, sådär som faner som spricker kan bli. 
Men nu är hålet rensat till kommande projekt!
Och sängen kommer inte idag heller - fick jag besked om när jag ringde IKEA. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar