30 mars 2018

Fortsatt rivande .......

Glad Påsk! Havsutsikt från min trädgård. Apelsinträdet blommar, citronerna är snart mogna. Olivträdet behöver växte till sej några år till. Hibiskusarna blommar i alla dess olika färger. Tänk att ha en egen hibiskushäck!



Mycket motion får jag genom att dra byggmaterial till grovsopen! MDF är verkligen tungt!

 Stenskivan som jag tyckte var så fin var trasig. Bara att riva bort. 
Tänk så skitigt det kan bli i ett kök! I Spanien är det annorlunda än i Sverige när man köper lägenhet. Inget som heter flyttstädning.
 Gamla kyl-frysen åkte ut med buller och brak. Här fanns också "Hawaii-lösning" på elen. Tur att vi inte fick oss en el-kyss!
 IKEA skulle ha levererat sängen den 26 mars. Igår kom underdelen men ingen madrass så jag fortsätter med Bag-lady liv genom att sova på golvet.
Mängder av mejl och telefonsamtal till IKEA´s anlitade transportfirma utan effekt!  Dom borde skämmas.
Skulle Ingvar Kamprad veta hur dom behandlar kunderna skulle han rotera i sin grav!!
 Överskåp och fläkt utplockat. Hörnskåpet var ett  litet helvete att ta ner. Astungt!!

Men med lite vilja och lårkraft fick jag ner det.


I helgen åker resten ut. På lördag beställs kakel och nästa vecka sätts det upp. Nu är det dags att rita det nya köket. Spis, häll och fläkt är köpta. Nya kyl-frysen står i allrummet och är satt i funktion.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar