6 juli 2016

Sommarläsning Applique

 Som Turkisk mosaik. 


lite vimsigt



Små fåglar lockar att sy


vem kan motstå en trädgårdsbok?


Snart kommer semestern! 

I år ska jag överaska mej själv med Applique böcker till semestern.
Beställda från Amazon.uk.  Håller nu tummarna att böckerna kommer innan semestern är slut.
Inspirationen kom från "Radka" på http://pleasureinstitching.blogspot.se som gjort fantastiska applikationer. (Thank you Radka for the inspiration!)
Jag ska nu prova något nytt. Istället för små broderier ska jag sy små applikationer.
Maskin eller för hand? Har inte bestämt mej än. Det blir nog både och.
Har en låda med Kaffe Fassett tyger och en bunt med enfärgat som jag köpte i Birmingham så material är det inte brist på.
Och finner jag det svårt och besvärligt kan jag istället njuta av allt vackert som finns i de beställda böckerna.
Spännande med något nytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar