7 aug. 2015

Biringham Quilt Festival 2015

Lätt att gå vilse. Långt att gå. Vilken lycka att jag har med "Dramaten" till tygshoppingen!
Man ser olika saker. Undrar hur mycket jag har missat att se.
Fastnade för något som för mej är nytt. Ylleapplikationer. Det började med att jag "drack te" med några engelska damer. Dom hade köpt vintage - ylle. Tänk morfars gamla yllebyxor - förhoppningsvis tvättade och skurna i småbitar för att sedan buntas i hop till åtråvärda fabric bundle
Vintage
Wool bundle
Så när jag kom till ett stånd och fick syn på denna bok fastnade jag.
Och när jag sedan fick syn på denna quilt brast alla spärrar. En kombination av Kaffe Fassets vävda tyger och ull. Så dagens uppgift blev att leta Kaffe tyger. Hittade tyvärr inga rutiga, bara randiga.
 Avbröt shoppingen och beundrade små små quiltar

 Snygg upphängning

Och lustiga schack pjäser. Kan tänka mej att det här har varit ett roligt skapande




Jag beundrade quiltning in i minsta detalj





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar