11 apr. 2015

Fina tyger - en vårlig utmaning


Fina tyger kom från Maja . Vi fick lägga till tre tyger. Jag la till det gröna, vit binding och ett gulgrönprickigt till baksida.
Jag tycker fågeltyget är så fint att jag inte vill skära sönder det.
Därför sydde jag en påskduk. Fungerar fint även som vårduk.
Tar nog ett nytt foto i dagsljus. Färgerna på bilden ser för skarpa ut. 

Baksidan grön tyg med gula prickar. Så här  blev quiltningen när man tittar på baksidan. Lite spretigt! Jag quiltade runt fåglarna - därav de större tomma fälten. Sen provade jag med en av symaskinens dekorsömmar - ett vågmönster runtom men det ser lite för tätt ut.

6 kommentarer:

  1. Härlig!!!
    Så läckert med det starkt gröna!
    Roligt att du ville vara med och busa!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  2. Duken blev jättefin!
    kram

    SvaraRadera
  3. Underbar vårduk och jag gillar din quiltning!

    SvaraRadera
  4. Den blev snygg! // Ulrica

    SvaraRadera
  5. Den blev snygg! // Ulrica

    SvaraRadera