6 aug. 2014

Renovering av Quilthouse


Före renovering. Buren till blommor fungerar inte som tänkt. Skulle behöva en trädgårdsmästare som sköter om bevattning under arbetsveckorna

 Jag har med skottkärra kört bort - säkert 100 kärror sand - för att komma ner och ge plats för luft under hus och en ny altan. Här ses huset utan panel.
Ny altandörr insatt. Ett nytt fönster som linjerar med altandörren. Var tvungen att dra om elen som gick där dörren nu är - för att få ström till symaskinen.
Igår isolerade jag och skruvade på ny "fjällpanel" Fjällpanel på gaveln (ska målas röd).
Imorgon - om det inte regnar börjar arbetet med altan. Sista semesterveckan ska jag sy så det ryker!!!
Och så ett tips till alla i Sverige som gillar att köpa tyg - Panduro har 70% på Tilda-tyg i Nacka-affären och säkert i fler affärer
http://www.pandurohobby.se
Jag köpte 6 meter av det här fina. Funderar att ha det på min SBS -quilts baksida (Sylvias Bridal Sample) ---70%- ca 40 kronor metern!! Som hittat!



1 kommentar: