25 juli 2013

Överblivet virke

Trä är alltid trevligt att jobba med.
Efter altanbyggande blev det en del rester som mest ligger och skräpar.
Kom på att planteringslådan (den gröna som ligger på marken) skulle behöva ett litet bord.
Och de fleråriga små fröna som kommit upp planteras om. Bra arbetsmiljö står högt i kurs hos mej.
Fram med träkapen. Skruvdragaren och trallskruv.
Spännande att se hur långt jag hinner bygga idag.


 Digitalis till vänster. Dom blommar nästa sommar. Det till höger är lupinfrön som jag plockar lite här och där när jag kommer åt. Frötjuv med andra ord!
 En bra såg gör byggandet lätt
Klar odlingsbänk. Cementplattor på bänken.

3 kommentarer:

  1. Heja på! Med Din vanliga fart, är den snart klar, tror jag :-)
    kram

    SvaraRadera
  2. Du är duktig du,,här är mannen om bygger altan och jag äter praliner!!!Ha en fortsatt fin sommar!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. Trä är så hårt och vill aldrig det samma som jag, men det finns andra i familjen som är duktigare på att få till "det" än jag!
    Du är otroligt imponerande och inspirerande med dina byggnationer och din energi!
    Kör hårt!!
    Kram//Maja

    SvaraRadera