16 apr. 2013

SBS-röra och en ny Give-Away


 Blocken runt apelsinklyftsblocket sydde jag på Malta. Lill-Janne fungerar fint att sy raksöm med men jag saknar langettsöms-stygnet. 

 Ikea-lakan 


Block sorterade i bokstavsordning
Överallt ligger dom och skräpar! Mina SBS-block. 
Lappteknikshobbyn kräver utrymme. 
Är i starkt behov av mer yta och framförallt fler väggar. 
Hade blocken uppnålade på ett lakan när jag för många år sedan började sy dom. 
I brist på plats att hänga upp lakanet på blev liggande som  en stor skrynklig hög. 
Blocken vantrivdes och blev skynkliga.
Så en vacker låda införskaffades som dom fick flytta in i.
La dom bokstavsvis mellan vikta papper. 
Blocken lever tyvärr sitt eget liv. Gömmer sej i röran. 
Så efter att upprepade gånger ha sytt dubbla block är det dags att ta tag i projektet på allvar. 

Dags för slutspurt! Hårda tag! Disciplin! Ta ner några tavlor. Spika upp ett lakan igen och nåla upp blocken - eller kanske sy ihop dom radvis? Har sashingtyg hemma och tyg till "pluttarna" fann jag i London i den där lilla söta quilt-shopen jag besökte. 

Dags för en ny Give-away! (eftersom jag gillat återvinning)
Gissa vilken färg det är på tyget jag köpte i London och som kanske ska bli cornerstones - pluttar i min SBS-quilt.
Har du orkat läsa så här långt och gissar rätt färg på "pluttarna" har du chans att vinna senaste numret av MAGIC-PATCH som jag köpte på flygplatsen på Kreta.

Och gissar du fel på färg är du med i dragningen också  :-D)

Som vanligt - kommentera:  den första som skriver -  skriver siffran 1.  och sitt  namn. 
Den andra siffran 2. osv.....
Skicka namn och adress till vivianne.andersson@hotmail.com så drar jag vinnare i helgen
(Ingen adress till min hotmail betyder ingen lott i dragningen- gillar nämligen att kunna skicka iväg post snabbt)

Give away
Sex stycken hade skickat in sina adresser och fick vara med i dragningen.
Jag gjorde små lappar och drog.
Catarina vann! Grattis. Lägger tidningen på lådan idag söndag.

9 kommentarer:

  1. 1. Jag gissar på blått.

    SvaraRadera
  2. 2. Jag gissar att du ska ha gröna hörnstenar. önskar att jag också ska komma igång och sy färdig de SBS-block som bara ligger färdiga.

    SvaraRadera
  3. 3. Vilken trevlig tävling!!!Jag är ju svart/vit och dessa färger blir ju alldeles fel eller för hårda...sedan har jag hört att brunt skall man alltid ha med,,så då får det bli.. brunt..och tidningen den längtar jag efter!!Lycka till med din quilt!!Bambikram

    SvaraRadera
  4. 4. Dina block är så fina och jag håller alla tummar, att Du kommer att sy klart alla. Jag lovar att pusha på!

    Att gissa på färg är inte lätt när alla färger redan är "upptagna". Du är en färgglad person, så det blir nog inte någon feg färg, jag gissar på blått. Då är vi två som gissar på samma färg.

    kram

    SvaraRadera
  5. Jättefina block! Jag är så imponerad av er som syr såna här jätteprojekt, jag tror aldrig att jag skulle ro det i hamn. Jag måste ju självklart nappa på utmaningen att gissa färg. Jag gillar rött, så jag gissar på det! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  6. 6. Vilken utmaning!!! Min älsklingsfärg är grönt så det får bli mitt tävlingssvar. Hoppas att jag har rätt...
    Kram från Lena i Örebro

    SvaraRadera
  7. 7. Jag gissar på färgen.........RÖD. Tror det skulle bli fint med röda cornerstones!
    Gun A. rutigt

    SvaraRadera
  8. 8. Jag tror att tyget är blått. Det kommer att bli en underbar kvilt!

    SvaraRadera
  9. Idag kom Magic Patch som jag vann i din utlottning, tack så jättemycket, roligt att vara den som hade tur den här gången. I efermiddag ska jag njuta av att titta i tidningen! Kram

    SvaraRadera