21 apr. 2013

Aunt Bea´s Parlor


Köpte för flera år sedan när jag var i Houston mönstret till Aunt Bea´s Parlor, ett mönster utgivet av Black Cat Creations.
Gillar att brodera på mina resor runt om  i världen.
Använder pärlgarn nr 8, helst DMC
Nu har blomsterkorgarna legat klara i en låda tillräckligt länge.
Så när det var dags att åka ut till stugan över helgen fick lådan följa med.
Tyvärr har beskrivningen till monteringen försvunnit - skyller på Quilt-Mucklorna!
Sydde ihop korgarna.
Sökte efter hjälp på nätet till bordern
Det enda jag hittade var att den kallas för Dog tooth border.
Den här mallen känner jag igen. Den skulle nog varit till hjälp - men var har jag den?

Så det var bara att ta fram matematikkunskaperna.
Mäta rita och beräkna.
(5 6/8 fyrkanter som skars till 4 trianglar passar ett block på 6 1/2")
Lite skakigt var det att skära första trianglarna.
Tänk om dom inte passade, ve och fasa!!!
Skulle vara riktigt jobbigt att ha räknat fel.
Men till stor glädje så fungerade matematiken i skallen fortfarande.



Sydde ihop blocken utan att tänka alltför mycket på placeringen

 Sen sydde jag hundtänder i långa rader. Riktigt skoj och inte alls så svårt som jag trodde.

Sylvias Bridal Sampler SBS block 7 juni 2007 började jag med det första blocke.
   De här har jag sytt tom 21/4 2013
Blocken ligger på ett nytt lakan från Ikea. 

3 kommentarer:

  1. Heja, heja så mycket Du fått gjort. Korgarna är himla söta!
    kram

    SvaraRadera
  2. Så mycket mysigt du har på G,,,,lite avis är jag!!Bambikram

    SvaraRadera