22 maj 2011

Hade tänkt sy på border...

Hade tänkt sy på border den här helgen, sen vadda och kvilta.
Skulle bli sååå snyggt med Moda Marble rött.
Trodde jag ja!!
Det sket sej!
La ut toppen på gräsmattan och studerade det tilltänkta valet.
Helt förfärligt.
Mitt röda Moda Marble Botanica gick åt det oranga hållet och toppen mer blåröd.
Testade med ett mörkblått Botanica, inte lika illa, men toppen skrek efter LILA!!!!
Undrar om det finns hemma i stan i tygskåpet???

Så inget kviltaktigt sytt för min del
Roade mej istället med att sy nya fodral på dynorna jag fyndade i höstas. Det är stolsdynor men fungerar perfekt så här också.
Bordet har Dotra lagt mosaik på (för massor med år sedan) och jag bara älskar det. Det ser  lite rörigt ut på bilden med alla mönster men fungerar för mej.














Sen la jag klinkers framför öppna spisen. Det var verkligen på tiden. Där fanns det tegelstenar och hur snyggt är det på en skala.
Typ NOLL!
Blir riktigt bra.


















En bild på hyllan bakom altandörren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar