15 jan. 2015

Mina hemliga laster - second hand!

Fast så hemliga är dom nog inte!
IKEA finns på andra sidan E-4:an. Dit går jag ganska ofta. Gillar deras köttbullar och även deras inredning. Idag hade vårblommorna kommit. En påse med små narcisser och lite vita stenar fick fälja med hem. Fram med jordpåsen och grisa ner lite. Men det är värt besväret. Många dagar att njuta av spirande vårlökar.
 Min andra last är att jag älskar att gå på loppis.
Myrorna (som ligger i samma hus där jag arbetar - alltså väldigt nära och lockande) och även andra second hand affärer som jag kan råka gå förbi.
Igår fyndade jag stort! En hemvävd duk 1,40 bred och 2,40 lång. 
Helt perfekt till köksbordet. Det är den duken som ligger på under blomkrukan. 
Härliga vårfärger! Inbjuder till en kopp kaffe och att bläddra i nya Quiltboken. Livet är skönt!

Och nya Quiltboken visade sej vara exakt som min gamla!! 
Så då postade jag nya boken till Maja
Delad glädje är dubbel glädje!
 
 Så här ser min gamla bok ut. Samma bok men olika omslag!!
 

2 kommentarer:

  1. Så vackert Du har det på köksbordet OCH i fönstret!
    Jag älskar kannor och får akta mig för att inte köpa varenda en som jag ser när jag är på loppis!
    Den där boken, är den köpvärd? Den ser enormt snygg ut!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  2. Vilken fin duk! Riktiga vårfärger.
    Hur var det med böckerna? Blir det en till mig?
    kram

    SvaraRadera